Siten jos se yhtään himmentää Jeesuksen Kristuksen uhrin merkitystä ja Isän rakkautta.
Jotka asettavat ihmisen täydellisesti Jumalan hyväksynnän ja huolenpidon kohteeksi,
(siis kun siitä tehdään pakollinen eikä vapaaehtoinen)
Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? (Kirje galatalaisille 3:1)
Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, (Kirje galatalaisille 3:5)
Kun sitten jotkut sanovat että kymmenykset olivat ennen lakia, ja siksi niitä pitää noudattaa, niin heille sanon miksi sitten ette samantien mene ympärileikauttamaan itseänne.
Mooses antoi teille ympärileikkauksen – ei niin, että se olisi Moosekselta, vaan se on isiltä – ja sapattinakin te ympärileikkaatte ihmisen. (Johanneksen evankeliumi 7:22)
Turvatun rahankeruun takia saarnataan mieluusti kymmenyksistä mutta ei korbanista.
Yhden räikeän esimerkin kuulin, kun julistaja sanoi että Ananias ja Safiira kuolivat kun eivät antaneet kaikkea, tähän voisin sanoa näin suomalaiseen tapaan “viekää tuhkatkin uunista” Ananias ja Safiira olisivat hengissä vaikka he eivät olisi antaneet ropoakaan.
Heidän syntinsä oli kun he koettivat pettää Pyhää Henkeä.(Ihmiskunnian takia)
Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle.” (Apostolien teot 5:4)
Vaikka esimerkin takia kymmenysten maksaminen on hyvää ja kaunista, mutta kun siihen sisältyy vähänkin pakkoa, tulee siitä sovitusta himmentävä asia.
Tästähän on kirjoitettu niin palon, ja harva on näihin uhrikukkuloihin puuttunut Sanalla, mutta jotta ihmiset näkisivät Jeesuksen sovituksen ja Jumalan isän rakkauden selvemmin olen tämä kirjoittanut, vaikka olenhan tästä aikaisemminkin kirjoittanut tuolla: